Seychellen & Djibouti - Reisverslag uit Djibouti, Djibouti van Ilse Huizinga - WaarBenJij.nu Seychellen & Djibouti - Reisverslag uit Djibouti, Djibouti van Ilse Huizinga - WaarBenJij.nu

Seychellen & Djibouti

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

12 Oktober 2010 | Djibouti, Djibouti

Ollaaah lieve vrienden en familie,,

Hier weer een kort Sitrepje van wat ik allemaal beleefd heb op de Rode zee en in de Golf van Aden. Natuurlijk op het prachtige eiland de Seychellen en op Djibouti (dat ligt in Afrika). Djibouti is 1 van de warmste gebieden van de wereld. De gemiddelde temperatuur is 31 graden. Het leven is daar ook niet bepaald rijk, heel veel armoede.

Om te beginnen zit ik nu op de helft van de reis. Dus het schiet al aardig op. Ik moet zeggen de tijd gaat best wel snel. Ondanks dat we veel op zee zitten en elke dag heel veel water om me heen te zien is en heel weinig scheepvaart gaat de tijd nog best wel snel. Sealife zie je wel regelmatig. Veel dolfijnen en walvissen.

Even over mijzelf, het gaat eigenlijk allemaal lekker ze gangetje. Warme dagen. Maar daar wen je ook wel aan. Voor de rest gaat het allemaal ze gangetje. De dagen op zee waren ook niet zo boeiend, weinig sensatie meegemaakt. Wel 4 skiffs (kleine bootjes) onderschept maar helaas zonder resultaat. Al het bewijsmateriaal hadden ze al over boord gegooid. Daar konden we niks meer mee. Als we een skiff pakken dan hebben we bewijs nodig want anders mogen we de piraten niet oppakken. Oorlogsschepen bevoorraad, dat is ook 1 van de belangrijkste taken die we hebben. Nu op naar Musqat waar we de 28e binnen lopen.

Seychellen
De Seychellen was echt een super haven. Een prachtig eiland met echte witte stranden en een heldere blauwe zee. Heel veel koraal en een heleboel soorten vissen die je kunt zien als je gaat snorkelen. We hebben 5 weken op zee gezeten voordat we de Seychellen binnen kwamen, dus dat was een hele hoop vuil storten. We hebben 4 containers nodig gehad voor al het vuil. Er moest natuurlijk ook voeding geladen worden. Dus ik dacht dan help ik mooi met voeding laden dan hoef ik ook geen vuil te storten ;-).

Vast werken werd bepaald, spullen gepakt een taxi genomen met nog 10 andere meiden en op naar ons gehuurde villa. We kwamen daar aan, ik keek me ogen uit. Uitzicht op zee, een privé zwembad, bubbelbad, jacuzzi (verder wil ik jullie niet jaloers maken hoor haha), 6 slaapkamers en elke slaapkamer had een eigen badkamer, een grote veranda plus nog een gehuurde auto. Eigenlijk alles erop en eraan. Het eerste wat ik heb gedaan is me bikini aan getrokken en in het zwembad gesprongen, ben er eigenlijk al die 4 dagen ook niet meer uitgekomen :-D. Avonds een keer gebarbecued, uit eten geweest in een 5 sterren hotel met een lopend buffet aan het strand. De laatste dag moesten we om 12 uur de villa uit, toen hebben we rondje eiland gedaan. Langs alle mooie plekjes van het eiland gereden. Het eiland is ongeveer even groot als Texel. Dat was eigenlijk wat ik gedaan heb op de Seychellen, heerlijk gerelaxt.


Djibouti
Djibouti was een minder leuke haven. Heel veel armoede op straat. Mensen wonen daar echt in krotten. Wij hebben dan helemaal niks te klagen in Nederland. Langs de weg zie je mensen die van alles verkopen en gewoon helemaal niks hebben. Ben daar naar een Amerikaanse basis geweest, daar hadden ze een Taxfree winkel. Stelde niet veel voor maar voor benodigde dingetjes was het makkelijk. De basis bestaat grotendeels uit zand. De rest van de dag heb ik doorgebracht in een 5 sterren hotel aan zee. Prachtig hotel met een groot zwembad waar je voor 30 dollar mocht zwemmen. De goedkoopste kamer betaalde je 350 dollar voor. Heb daar heerlijk in het zwembad gelegen en lekker een hapje gegeten. Dat was ook het enige wat er was in Djibouti. Voordat we naar het hotel gingen moesten we wachten op een busje die ons ernaar toe bracht. Terwijl we aan het wachten waren kwamen een paar kinderen naar ons toe en vroegen ons om eten. 1 Jongetje schooide om een sigaret bij een collega van mij. Mijn collega die zette zijn blikje drinken op de grond en die jongen pakte het blikje en liep heel rustig mee weg. Maar een bewaker had dat gezien en liep achter die jongen aan, pakte die jongen bij ze kraag en die kreeg een paar flinke klappen van die bewaker. Dat is wel heel zielig om te zien hoor. Kon er eigenlijk niet naar kijken.

Dat was weer voor zover mijn korte sitrep van de afgelopen weken.


Tot snel!


Veel liefs


Matroos 1 OD Huizinga


  • 12 Oktober 2010 - 14:39

    Steef En Nan.:

    [Hoi Ilse.
    Leuk weer wat van je te horen. Hier is alles goed.We zijn weer in Nederland.We zijn twee weken in Kroatie geweest maar toen werd het kouder en zijn we via Italie naar Frankrijk gegaan en hebben daar aan de Cote-azur nog een paar weken mooi weer gehad.De camper staat nu op stal tot het voorjaar.Zogauw je in Nederland ben komen we naar jullie huisje kijken daar zal je ook wel weer naar verlangen.
    Groetjes en liefs van ons.Steef en Nan

  • 12 Oktober 2010 - 18:41

    Tanja:

    Heey il!
    Wat maak je toch weer een hoop mee. En wat een verschillen tussen arm en rijk joh, lijkt me vreemd om mee te maken. Je zal wel weer poepiebruin zijn, als ik naar de temperaturen kijk. :) Hier is het ook best uit te houden hoor, heb volgende week lekker herfstvakantie. Zonder jacuzzi weliswaar, maar wél relaxen. Ik blijf op de site kijken!
    Liefs, Tan

  • 20 Oktober 2010 - 09:04

    Aukje Boute:

    Hai Ilse,

    wat fijn dat het goed met je gaat. Wel een lange tijd hé, 5 weken op zee. Heerlijk als ik dit zo lees, en erg mooi.
    Hier is alles goed, niet veel schokkends gebeurd.
    alles gaat lekker z'n gangetje. Ilse ik wens je nog een hele fijne tijd toe en goeie reis, en geniet er nog fijn.
    en tot horens.

    XXX Aukje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 20 Juni 2009
Verslag gelezen: 2712
Totaal aantal bezoekers 29099

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 31 December 2010

Ivoorkust

28 Juni 2009 - 16 December 2009

Ilse @ Sea

Landen bezocht: