Mombassa (Kenya) - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Ilse Huizinga - WaarBenJij.nu Mombassa (Kenya) - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Ilse Huizinga - WaarBenJij.nu

Mombassa (Kenya)

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

12 November 2010 | Kenia, Mombassa

Jambo lieve mensen,,

Als je in Mombassa loopt over straat dan zeggen ze allemaal gedag met Jambo. Als je een taxi wilt nemen zeggen ze bijna allemaal ‘akuna matata’ dat betekent geen probleem. Ik dacht dat het woord helemaal niet bestond, ik dacht dat het een verzonnen woord is van Timon en Poemba.

Eerst wou ik nog even wat mededelen voordat ik over het havenbezoek Mombassa begin. We hebben 2 dagen voordat we naar Mombassa vaarde nog 9 piraten kunnen pakken. De teller staat nu op 13 piraten!!

Mombassa was echt een geweldige haven. Heb me heel goed vermaakt en ben heel weinig aan boord geweest. Eigenlijk alleen maar om te slapen. Wat heb ik allemaal gedaan en beleefd in Mombassa. Binnenkomst Mombassa liep allemaal voorspoedig, dat kwam omdat ik hem natuurlijk naar binnen mocht varen het schip haha.. Eerste dag dat we binnen lagen moesten we aan boord blijven omdat we de minister van Defensie op bezoek kwam. Voor de minister heb ik nog die dag op force protection gestaan voor de veiligheid van de minister. De volgende dag werd er in de loop vanmiddag dan eindelijk vast werken bepaald. Eindelijk!!
Eenmaal vast werken hebben we lekker de toerist uitgehangen in Mombassa, camera mee en gaan. We kwamen aan in de stad en er kwam gelijk een gids naar ons toe die ons de stad wel wilden laten zien, dat hebben we ook maar gedaan. Want dan zie je alles. Zijn naar een fort geweest wat gebouwd was door Portugezen, naar een markt geweest waar je echt alles kon kopen en voor de rest een hele hoop gezien van de stad. Avonds hebben we lekker wat gegeten in een leuk en gezellig restaurantje aan het water.
De tweede dag heb ik eerlijk gezegd niet veel gedaan. Ik ben samen met een collega naar een super de lux resort geweest waar we de hele dag heerlijk relaxt hebben. Er was een giga groot zwembad en echt een prachtig strand zat erbij, hebben ons super vermaakt. Lekker gegeten en lekkere cocktailtjes gedronken. Middags gingen we een hapje eten maar hadden toen niet gezien dat daar apen rond liepen. Dus we kwamen terug bij ons zonnebedje, zat er een aap om mijn bedje in mijn tas te graaien. Dat was egt ontzettend leuk om te zien, wat minder dat die tussen me spullen zat te graaien. Maar de aap heeft gelukkig niks meegenomen.
De derde dag moesten we ontzettend vroeg ons bedje uit om op safari te gaan. Dat was ook zeker de moeite waard geweest. We kregen de safari van de baas, dus dat was echt super. We reden ochtends om 6 uur weg richting het safaripark, het was ongeveer 2 uurtjes rijden vanaf het schip om daar te komen. Eenmaal aangekomen in het park, dachten we dat we in een andere auto gingen. Maar we bleven in de dezelfde auto zitten waar we mee kwamen. Dat was zo’n simpel busje, maar het dak kon gelukkig wel omhoog zodat we konden staan en natuurlijk foto’s konden maken. Ik heb een hoop wilde dieren gezien zoals giraffen, zebra’s een hele hoop, olifanten, leeuwen, neushoorn, apen, antilopen en nog een paar dieren waarvan ik de naam niet meer weet. Maar ik heb in ieder geval een hele hoop gezien. Toen we aan kwamen rijden bij de leeuwen hadden ze toevallig net een zebra gepakt. De zebra was toen ook heerlijk aan het opsmullen. Middags hebben we midden in het safaripark gegeten waar ook een hele boel apen zaten. Het was echt een geslaagde safari. Op de terug weg gingen we nog langs een Afrikaanse stam die in de boes boes leefden. Daar mochten we een kijkje nemen hoe die stam leefde. Ze aten alleen maar melk met bloed hele aparte en vieze combinatie. Ze leefde in hutten die de vrouwen gemaakt hadden van poep van dieren. Ze hadden nog een dansje aan ons laten zien, ik werd nog meegetrokken of ik ook mee ging dansen dat heb ik mooi niet gedaan. Hou daar helemaal niet van haha. De kinderen die daar rond liepen waren allemaal zo schattig. Ik stond te kijken hoe ze vuur maakten en maakte daar een foto van. Ze waren allemaal zo nieuwsgierig naar mijn camera dat ze allemaal om me heen kwamen staan en een arm om me heen sloegen. Dat was echt lief. Daarna moesten we nog kijken naar alles sieraden en spullen die ze zelf gemaakt hadden. Daar zijn ze wel heel erg opdringerig mee in dit land, je wordt er echt naar toe getrokken om wat te kopen. Uiteindelijk heb ik ook maar wat gekocht. In de haven waar we lagen hadden de Afrikanen ook een soort van marktje met allemaal zelf gemaakte spullen en die gingen ze ook verkopen, maar ze ruilden ook spullen. Ik heb een broek, pen en schoenen geruild voor spullen van hun. Dat was wel heel grappig. Maar als je daar doorheen loopt en dat moest als je de wal op wilde dan werd je echt constant naar hun kraampjes geleid. Ze beleven maar aandringen. Op een gegeven moment zijn we steeds heel hard doorgelopen want anders blijf je echt bezig.
Het waren in ieder geval geslaagde dagen in Mombassa!

Dikke kus

Ilse




  • 12 November 2010 - 15:34

    Steef En Nan.:

    Hoi Ilse.Wat een belevenis zo'n safari en piraten vangen.Er stond nog een foto van in de telegraaf deze week. Hier alles zo zijn gangetje erg stormachtig dus de Sint moet weer uitkijken op de daken.Nogmaals een goeie thuisreis.Liefs van ons.Steef en Nan.

  • 12 November 2010 - 15:42

    Judith:

    Wat n heerlijke kustbezoekjes: safari, chillen bij luxe zwembaden. En lekker weer.. Hier is t echt herfst :s

  • 15 November 2010 - 11:23

    Debbieee:

    Jaja en dit noemt ze werken haha , een beetje op het strand liggen en op safari gaan toemaar hoor ! Ik zit nu lekker op school en mama komt zo bij me model zitten voor een handverzorging :D
    Spreek je snel weeer
    kus

  • 18 December 2010 - 15:00

    Jan:

    Hoi Ilse,

    nog 5 nachtjes slapen en dan mag je je vriendje weer in je armen nemen.
    nog een goeie reis en we see you.

    jan en auk


  • 18 December 2010 - 15:25

    Opa&oma:

    Hallo Ilse,
    Zou je dat nou wel doen??Het sneeuwt hier en het verkeer staat soms uren vast.Ik zou de cdt. maar vragen even in spanje te blijven.Maar na zo lang van huis te zijn geweest, verlang je ondanks de kou toch lekker naar huis te gaan.We zien je de 25e in Barneveld (wat klinkt dat mooi)
    om even gezellig bij te praten.

    groetjes Opa & Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 20 Juni 2009
Verslag gelezen: 671
Totaal aantal bezoekers 29141

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 31 December 2010

Ivoorkust

28 Juni 2009 - 16 December 2009

Ilse @ Sea

Landen bezocht: