Trinidad - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ilse Huizinga - WaarBenJij.nu Trinidad - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ilse Huizinga - WaarBenJij.nu

Trinidad

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

06 Oktober 2009 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Ola lieve mensen!!

Zooo de 11 dagen op zee zijn gelukkig ook weer voorbij, nu nog 10 dagjes op zee en dan is het dan eindelijk zover de midterm op Curaçao, lekker een weekje ontspannen samen met me vriend me ouders en me zusje.. Daar ben ik wel aan toe, de reis begint nu wel lang te duren. Maar de tijd is best wel snel voorbij gevlogen. We zitten al een paar weken over de helft van de reis heen.

We hebben vorige week zaterdag de midterm dag gehad aan boord, dat was erg gezellig met alle bemanning. Ik had eigenlijk totaal geen zin om mee te doen had het een beetje gehad, beetje weinig slaap gehad maar 5 uurtjes komt weer door die kut timeshift weer een uur vooruit. Voordat de midterm dag begon moest eerst de balk doorgezagen werden dat is al een eeuwe lange traditie bij de marine. De balk wordt dan boven een bak grote bak met water gelegd dan gaat de jongste matroos
en de commandant op de balk zitten en proberen ze samen de balk door te zagen. De jongste matroos aan boord krijgt dan het tropenpak van de commandant en de commandant het tropenpak van de matroos aan. Dus de jongste matroos van het schip is dus voor even de commandant die heeft de leiding over het zagen.
Dan zitten ze samen op de balk de balk door te zagen. Zagen zagen wiede wiede wagen haha, bijna de balk doormidden vallen ze samen in het water was wel grappig om te zien allebei een koppie onder. Lekker zout water haha, allebei drijfnat.. Daarna begonnen de caribien games!!
Maarja tog maar gegaan, ik kan me team natuurlijk niet in de steek laten zonder mij zijn ze niks haha. geintje hoor! we hadden dus een team met 6 personen plus een teamleider dat was een officier bij ons.
Die heeft ons goed aangemoedigd me alles, hij was een echte teamleider.
de spelletjes die we deden waren wel leuk, sportieve activiteiten.
- Keesje gooien door een gatenbord met punten daar had ik iets van 12 punten gehaald
- keesje gooien in een pallet op verschillende afstanden dat lukt me allemaal in 1keer
- gewichten verplaatsen naar een andere plaats dat 6 keer, op elke plek moest 1 ander voorwerp komen te liggen
- skieen om de positie heen. met ze alle de voeten op 1 plank en dan tegelijk vooruit proberen te komen daar hadden we de 2 na snelste tijd
- geblindoekt bierdoppen happen daar hadden ze een parkour voor uitgezet, ik begeleide een persoon ik ben zelf niet geblinddoekt gegaan
- opdrukken en buikspieren moest je doen 1 minuut lang allebei ik had 25 x opgedrukt en 45 buikspieren dat ging ook wel aardig
- kikkersprongen maken met je handen op een mat en dan van met je voeten van mat naar streep dat moest je ook 2 minuten lang doen ik had er 104 gemaakt voelde het daarna heel erg goed in me schouders
- als laatste moesten we aan een boxzak hangen die ze ook met kickboksen gebruiken, daar heb ik het record neergezet van de hele bemanning 4 minuten en 5 seconden heb ik daar aan gehangen toen ik eraf kwam voelde ik me armen niet eens meer die leken toen egt van loot. Heb nu ook spierpijn in me schouders..
Dat waren de spelletjes die we deden, helaas zijn we 5e geworden ik had niet zo hele sportoevelingen in me groep zitten alleen ik en nog een ander meisje die ook bij mij op de hut slaapt. s'Avonds hadden we en BBQ met de hele bemanning, ik heb er niet zo veel van meegekregen want ik stond met de opening van de bbq op post. Tussen door mocht ik ook ff eten.. Het vlees vond ik niet zo. Maar het
was wel ff gezellig.. Dat was de midtermdag, savonds werd er ook nog een film gedraaid op het helidek, maar toen ben ik naar bed gegaan ik moet tot 20 uur op post staan. Heb nog ff house gekeken en lag om 21.30 uur in me bedje. Had het wel gehad voor die dag. Nu heb ik dus behoorlijke spierpijn in me schouders haha.. IS goed dan weet ik dat ik iets gedaan heb die dag.

Zondag zijn we aangekomen in Trinidad, niet zo’n super groot eiland. We kwamen de haven binnen varen en er lag gigantisch veel rotzooi in het water. Ik heb zelfs een dooie hond in het water zien liggen. Toen dacht ik al bij mezelf hier ga ik dus niet in zwemmen in dit vieze water. De haven waar we nu in liggen is ook niet zo veel bijzonders, we liggen midden tussen allemaal containers in. We waren al vroeg binnen gekomen, middags hadden we een voetbalwedstrijd tegen een team van Coast Card uit Trinidad. De wedstrijd hebben we helaas verloren met 0-0 daarna hebben we nog strafschoppen genomen die hadden we ook verloren.
Daar ging de mooie beker aan onze neus voorbij. s’ Avonds hadden we een afmeerborrel van de Operationele dienst, dat was ook erg gezellig. We zijn geëindigd in de Longroom (officierenverblijf). Daar hebben we nog een laatste drankje gedaan. Dat was alweer de zondag. Maandag heb ik lekker ff uitgeslapen, daarna ben ik met een collega gaan shoppen in een grote shopping plaza, maar dat viel jammer genoeg tegen. Het was wel groot, maar ze liepen erg achter op de mode. Ik heb 2 winkels gezien die een beetje leuk waren. Avonds ben ik met een groepje wat wezen eten in een hotel, erg chique maar super lekker allemaal.
Vandaag heb ik de wacht. Dat vind ik helemaal niet zo heel erg, het is toch slecht weer vandaag. K heb internet dus ik vermaak me wel!
Voor de rest heb ik niet zo veel gedaan, het is een beetje een saaie haven. Nu maar op naar Curaçao! Dan zie ik eindelijk me vriendje en me ouders en me zusje!
Dat was me sitrepje weer voor deze haven..

Laterzz


  • 09 Oktober 2009 - 12:26

    Amanda:

    Hey Ilse,

    Zo nu alweer in Trinidad. Hadden we nog niet gehad. Dat is dan zeker vies water. Als er al honden in drijven... Gatsie. Het is nu echt aftellen voordat de familie komt. Wel een leuk vooruitzicht. Maar over 68 dagen ben je alweer terug in Nederland. Gaat wel snel denk ik. Dus jullie hebben weer van die activiteiten gedaan. Ach ja zo blijf je bezig. Ben benieuwd met hoeveel spullen je thuis komt. Al dat shoppen hahaha. Zo vaak maak je dit alles ook niet mee.

    Succes en voor volgende week alvast veel plezier.

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Ilse

Actief sinds 20 Juni 2009
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 29280

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 31 December 2010

Ivoorkust

28 Juni 2009 - 16 December 2009

Ilse @ Sea

Landen bezocht: