Puerto Moin (Costa Rica) - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ilse Huizinga - WaarBenJij.nu Puerto Moin (Costa Rica) - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ilse Huizinga - WaarBenJij.nu

Puerto Moin (Costa Rica)

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

06 Oktober 2009 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Haai lieve familie vrienden

Een beetje een late sitrep van de vorige haven Costa Rica! K heb gen tijd gehad om een leuk verhaaltje te maken voor de haven Costa Rica. We hadden ook geen internet op die haven, want daar zaten wat problemen achter.

Voordat wij een haven binnen mogen varen dat moet er eerst een pilot aan boord komen die ons begeleid de haven in. We hoorden s’ochtends al heel vroeg dat het een uurtje later werd, nou okee dat kan dan nog wel.. Wij afwachten totdat die kwam. Uiteindelijk 2 uur later kwam het pilot bootje aanzetten. De pilot zou aan boord komen, die wordt altijd aan boord gebracht en komt die bij ons op de brug staan ons naar binnen begeleiden. Bootje was langzij gekomen, maar ging weer weg. Wij hoorden dus later dat we de haven niet binnen konden varen omdat er nog een ander schip lag. Die ging later ook weg, dus konden we naar binnen. Maar later hoorde we dus dat we s’avonds om 23uur weer naar een andere plek moesten verhuizen, dat wou de commandant dus niet. Dus is de Navigatieofficier naar een andere haven gevaren met de RHIB die lag valkbij de haven waarbij we dus eerst zouden gaan liggen. Daar mochten we uiteindelijk wel naar gaan afmeren. Het eiland was ook niet zo heel mooi om te zien, heel veel boes boes. Het was ook allemaal heel armoedig om te zien, ook een vieze haven. De kakkerlakken liepen over de kade heen egt vies, ik stond er bijna op.

Ik had de 2de dag de wacht, niet zo veel gedaan beetje gesport en lekker een filmpje gekeken..
Ik moest aan de valreep zitten in de ochtend en savonds, er kwamen 20 adelborsten aan boord en mensen die een rondleiding kregen aan boord. De adelborsten kwamen 11 dagen meelopen aan boord en mochten kennismaken met alle dienstvakken. Die heb ik rond mogen leiden en een beetje de weg wijs gemaakt. Het waren allemaal nog van die broekies die net 4 weekjes in dienst zaten.

De 3de dag ben ik met een deel van de bemanning wezen raften door het tropisch regenwoud heen van Costa Rica. Die tour hadden ze georganiseerd vanuit het schip, het uitje kregen we uit het commandantenpot. Het was egt fantastisch om dat een keer gedaan te hebben, het was allemaal zo mooi en alleen maar natuur om je heen. Ik ben niet uit de boot gevallen het water was ook niet zo heel erg wild omdat het al een tijdje niet geregend had. Heb heel veel mooie watervallen, bomen, vogels en van alles en nog wat gezien. Het was echt de moeite waard geweest!! Voor de rest ben ik niet echt het land in geweest, het was allemaal erg arm en veel armoede. Heel veel zwervers en aasgieren van die vogels op de weg. Bah!! Ik heb trouwens nog geld aan een zwerver gegeven, ik heb tog niks aan dat lokale geld wat bijna niks waard is. Daar was die erg blij mee.. Dat was eigenlijk het haven bezoek van Costa Rica.

Liefs mij

• 06 Oktober 2009 - 08:02

Elma:

He lieve Nicht! :D
    Echt leuk om elke keer je verhalen te lezen! Ik heb van het weekend ook nog je foto's/filmpje gezien die je aan je ouders had gegeven! Leuk hoor! En ze komen ook al bijna langs! Geniet ervan!
    Kusjes Elma!!

• 06 Oktober 2009 - 09:54

Amanda:

Hey Meissie,

Jammer dat het raften niet wild was, maar het kan niet altijd feest zijn. Een keer iets minder is ook niet verkeerd en nu kon je mooi genieten van de omgeving en de natuur. Balen dat jullie zo lang moesten wachten om de haven binnen te gaan. Dan zit je echt te wachten. Je hebt wel weer een goede daad verricht door die zwerver geld te geven :) Ff een vraagje tussendoor: op hoeveel foto's zit je al? Zullen er vast heel veel zijn haha. Leuke herinneringen toch

Nou binnenkort op weg naar Curacao en dan aftellen tot de 16e. Het schiet op meid!!!

Veel liefs en dikke kus