Santo Domingo (Dominicaanse Republiek) - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van Ilse Huizinga - WaarBenJij.nu Santo Domingo (Dominicaanse Republiek) - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van Ilse Huizinga - WaarBenJij.nu

Santo Domingo (Dominicaanse Republiek)

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

15 November 2009 | Dominicaanse Republiek, Ciudad Trujillo

Olaa lieve mensen,

Daar ben ik weer met een korte Sitrep.
Santo Domingo dat was een super haven, heb echt van alles gedaan in deze haven.
We waren vrijdagochtend aangekomen in Santo Domingo (Dominicaanse Republiek).
Het was niet zo'n hele lange aanloop, maar wel een mooie aanloop. Je kon de hele stad overzien vanaf het schip.
Allemaal palmbomen langs het water, en oude monumenten. Santo Domingo staat ook bekend als een oude mooie stad.
Afgemeert aan de steiger tussen de containerschepen en olietankers het rook er ook niet echt naar bloemetjes. Tegenover
het schip lag er een hele drukke weg, waar de auto's en brommers echt heen en weer scheurden en je hoorde constant getoeter.
Ze kenden in dat land ook geen verkeersregeld, dus het verkeer was echt een chaos daar. Ik zat daar in een taxi wat een drama,
bijna overal sta je vast in de stad en iedereen loopt maar te toeteren en te doen egt niet normaal. Iedereen rijd een beetje door elkaar heen
terwijl het een 2 baands weg is rijden ze met ze 3e naast elkaar. Als je die auto ziet, die kennen daar geen APK keuringen net zoals
in Nederland. 1 en al roestbakken wat daar rond rijd. Ik heb geen 1 auto gezien die geen schade had..

Ik had lekker vrije prik deze haven, dan ben ik het hele weekend vrij. Dat was echt super, dan heb je tenminste echt een heel weekend.
Toen het vast werken werd ben ik met een paar collega's de wal op gegaan, de stad was heel dichtbij de weg oversteken en je zat
al in een oude stad met allemaal terrasjes en leuke souvenir winkeltjes. Dat was wel ff leuk om daar doorheen te lopen.
We hadden nog een gids meegenomen die ons het stadje heeft laten zien. Oude monumenten, kerkjes waar we naar binnen zijn geweest.
In ieder geval van alles. Hebben we nog wat gedronken in het Hard Rock cafe, een lekkere Pina colada die smaakte erg goed ;-D..
Dan was de middag alweer bijna voorbij, savonds hebben we wat gegeten in een leuk restaurantje op een pleintje waar het erg gezellig was.
Ze hadden live muziek enzo. Toen was de avond alweer snel om.

Zaterdagochtend ben ik samen met een collega het eiland helemaal rond geweest. We hadden een taxi gepakt en die heeft ons wat mooie plekken
van het eiland laten zien. We zijn als eerst naar een bekend monument geweest met een giga trap ervoor. Daarna zijn we doorgereden naar een
soort van grotten. Daar kon je naar beneden lopen en zag je hele mooie rotsen en super helder blauw water. Daar zijn we nog in een bootje
gestapt en helemaal door de grotten heen geweest. Het was zeker de moeite waard om het gezien te hebben. Toen zijn we naar een mooie
rivier gereden waar we nog in gezwommem hebben en daarna was de dag alweer bijna om. Savonds hebben we wat gegeten in het Hard Rock cafe, een
lekkere cheeseburger ;-D. Die was echt goed te eten! Dat was me zaterdag alweer. Dan zit het weekend alweer bijna op helaas..

Het schip organiseerd bijna elke haven een tour of een leuke activiteit. In Santo Domingo hadden ze een zeiltour georganiseerd voor de bemanning.
Daar had ik me dus voor op gegeven. We werden smorgens opgehaald met een busje, na 2 uur in de bus gezeten te hebben kwamen we bij een
strandje aan waar alleen maar speedboten lagen en catamarans (zeilboten). We stapten eerst in een speedboot waarmee we langs de kust van
Santo Domingo voerden met een vaart van 40 knoopjes. Onderwerg waren we stil gaan liggen bij een zandbank, waar het water zo glashelder was dat was
zo fantastisch mooi. Daar hadden ze een kroegje op het water waar we wat te drinken hadden gehad. We mochten daar ff zwemmen, ik had daar nog een
zeester gevonden in het water. Daar sta k nog mee op de foto, is wel leuk geworden. Daarna gingen we weer verder varen met de speedboot richting een
geweldig strand waar helemaal niemand was, dat strand was zooo wit en super. Lekker een bbq gehouden en wezen zwemmen, beachvolleyballen en lekker
een cocktailtje gedronken. Heb ook nog uit een kokosnoot gedronken, dat was wel appart. Eind van de middag zijn we weer vertrokken, alleen niet me een speedboot
maar met de Catamaran. Daar heb ik lekker op de punt van het bootje gelegen in het zonnetje drankje erbij en we waren zo weer op het strand waar we vandaan kwamen.
Toen werd het bijna alweer donker en zijn we weer terug gereden naar het schip.

Zoo was het weekend Santo Domingo alweer om. Ik heb wel een super weekend gehad!! Heel veel gezien en gedaan..

Nu weer op naar zee, gelukkig maar voor een paar daagjes. De dag van vertrek hebben we nog een bevoorrading op zee gehad met 2 schepen tegelijk.
Aan Stuurboord een schip en aan Bakboord een schip. Dat had ik nog nooit gezien dus dat was ook wel erg leuk om te zien..
We hadden met een heel groot vliegdekschip de bevoorrading uitgevoerd die 100m langer dan ons schip was. De USS Wasp van de Amerikanen heette het schip, je kunt
het schip opzoeken dan kun je zien hoe groot het schip was. Wij hadden aan dat schip 2100 CUM afgegeven, dat is de helft van wat wij zelf hebben aan boord.
Daar zijn we 4 uur mee bezig geweest om het af te geven. Toen was de maandag ook alweer snel om.

4 Weken dan ben ik weer in Nederland!

Heel veel liefs Matroos 1 Huizinga

• 15 November 2009 - 18:09

Ilse:

Ey Ilse,
    Leuk bericht weer! Zo tussen het werk door is het wel genieten zo te zien! Is dit nou de laatste haven die je aandoet? Enne over 4 weken in NL; Jammmer dat je met Sint niet mee kan doen! Hopelijk volgend jaar wel :)
    Succes nog ff.

• 15 November 2009 - 19:49

Debbiee:

Zus,

zozo ik zie dat je alweer heel veel hebt gedaan en gezien!
    jammer ik wou ook wel is even uit een cocosnoot drinken!
    ben wel jaloers op je hoor, jij zit lekker in het warme weertje en wij zitten weer in dit koude Nederland!
    haha,

kusje

• 16 November 2009 - 12:26

Amanda:

Hey Ilse,

Zo dat was wel een druk weekend. Wel erg leuk. Grappig dat je nu ook weer dingen meemaakt die je nog niet eerder hebt meegemaakt. Aangezien je er al zo'n lange tijd zit. Wel beter dan wanneer je niks nieuws meer meemaakt. Kon ook weer niet missen dat je meedeed met de activiteit. Leuk dat ze dat steeds organiseren. Als je thuiskomt moeten we maar zorgen dat er een Pina Colada met cheeseburger klaarstaat. Leuk om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt. Het is inderdaad nog minder dan een maand en dan ben je weer in Nederland. Geniet nog van de laatste maand op de boot, want die zal wel snel voorbij gaan denk ik.
    Veel succes met alles

Dikke kus