Laatste havenbezoek Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Ilse Huizinga - WaarBenJij.nu Laatste havenbezoek Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Ilse Huizinga - WaarBenJij.nu

Laatste havenbezoek Miami

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

04 December 2009 | Verenigde Staten, Miami

Zoo lieve mensen!

Dit wordt mijn laatste SITREP van de Westreis 2009 met de Hr. Ms Amsterdam.

Mijn laatste havenbezoek was Miami. Het was wel de leukste haven van allemaal. Het was een leuke afsluiting van deze reis.
We zijn woensdag binnen gekomen in Miami. Toen we dichterbij kwamen varen bij Miami zag je de hoge gebouwen al tevoorschijn komen. Die waren echt hoog. Het land is voor de rest heel vlak met hele hogen gebouwen. Het was een hele mooie aanloop om te zien. We lagen bij een cruiseterminal waar normaal de cruiseschepen aanleggen. De grote cruiseschepen lagen er ook hoor. Eenmaal aangemeerd aan de kade van Miami werd het om een uurtje of 12 vast werken bepaald. K ben gelijk gaan omkleden en de taxi gepakt naar de grootste shopping mall van Miami de Aventura Mall! Die was echt gigantisch groot. We waren daar om een uurtje of 1 en zijn met sluitingstijd eruit gegaan en dat was om half 10 savonds. Dan hebben we nog niet eens alles kunnen zien. Jammer genoeg had ik maar 1 dag om te winkelen. Aan de ene kant maar goed ook, want anders was ik helemaal blut geweest haha. Woensdag ben ik dus de hele dag wezen shoppen. k kon de tassen bijna niet meer vasthouden met 2 handen. Dat zegt al genoeg denk ik.

Donderdag had ik me opgegeven voor een tour die was georagniseerd door het schip. K dacht laat ik ook een beetje de toerist uit gaan hangen, ik wil natuurlijk ook wel wat zien van de stad. Niet alleen maar winkels en shopping malls haha. We moesten ons verzamelen om 08.30 uur aan de valreep. We werden opgehaald door een mooie touringcar waarmee we door de stad van Miami gingen rijden. Ik heb enorm veel gezien van de stad, we zijn langs gigantische villa's gereden die langs het water lagen. Die villa's waren van bekende mensen zoals Paris Hilton, Steven Sigal, Will Smith en nog een paar bekende lui. We zijn langs de bekende stranden van |Miami gereden, South beach en Miami beach. Bekende monumenten, hele mooie tuinen waar bijna alle plantensoorten te zien zijn. K heb nog veel meer gezien. Toen we de stad een beetje gehad hadden zijn we naar de Everglades gereden. Dat is een natuurgebied waar krokillen, alligators, vogels, schildpadden, slangen en nog van alles leeft daar. Daar ging je dan met zo'n soort van bootje door het natuurgebied heen. K heb krokodillen, slangen gezien, hele kleine maar ook grote. Heel veel vogels en een paar schildpadden. Daarna kregen we nog een show met een paar soorten dieren te zien. Met een krokodil, slang, wasbeertje en een kakketoe. Daarna mocht je nog een krokodil vasthouden, daar heb ik nog een foto van gemaakt. Toen was de dag alweer bijna voorbij.

Vrijdag heb ik helaas de wacht gehad, dat hoort er ook nou eenmaal bij. Maar ik heb me wel vermaakt hoor, heb weer heel wat kaartjes geschreven en veel tijdschriften gelezen ;-).

Nu vertrekken we eindelijk naar Nederland, 11 dagen lang varen op zee. Alleen maar zee om je heen en af en toe een grote tanker om de 3 dagen.
Dan wordt het om de dag een uurtje korter slapen, maar ook weer een uurtje korter op post staan. Dat scheelt natuurlijk weer.
Varen richting de kou, naar het kleine, kouden en regenachtige kikkerlandje Nederland :S.
Maar het heeft ook heel veel voordelen, dan zie ik eindelijk me vriend weer en natuurlijk me familie en vrienden!

Lieve mensen, vrienden en familie ik zie jullie over 2 weken weer! Dan ben ik weer back in town. Dan kan ik Barneveld weer onveilig maken haha ;-).

Tot snel!

Heel veel liefs Matroos 1 Huizinga

  • 06 December 2009 - 10:55

    Elma:

    Jeeeej Ilse komt bijna weer terug! :D

  • 15 December 2009 - 12:59

    Steef En Nan.:

    Welkom in een koud Barneveld.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 20 Juni 2009
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 29282

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 31 December 2010

Ivoorkust

28 Juni 2009 - 16 December 2009

Ilse @ Sea

Landen bezocht: