Sint-Maarten - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilse Huizinga - WaarBenJij.nu Sint-Maarten - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilse Huizinga - WaarBenJij.nu

Sint-Maarten

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

08 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Ola, daar ben ik weer met een berichtje vanuit het prachtige eiland Sint-Maarten.. We hebben weer 12 dagen op zee doorgebracht. 12 Lange dagen vond ik ik wel lang duren op zee, de weeknden in de havens gaan daairin tegen weer veel te snel voorbij! De dagen dat we op zee zaten hebben we wel het 1 en ander gedaan. Gelukkig wel haha! We hebben weer een brandoefening gehad 1 keer met de helikopter toen was het crah aan dek, toen deden net alsof er een brand op het helidek was.. Er moesten toen heel wat aanvalsploegen gaan brand blussen. Ik moet me ook omkleden in hittewerend dat is een brandweerpak aan met ademlucht op je rug en een masker voor. Daar ging ik doen de brand aanvallen. We hebben ook nog een oefening gedaan waar we verschillende dingen deden zoals, averij als er een lekkage in schip is hoe je dan zo'n stut moet bouwen en het bestrijden van een brand, geblindoekt door het schip lopen met ademlucht op. het klaarleggen van brandslangen zo snel mogelijk, ademlucht flessen bijvullen, een gat dichten bij een leiding dat was het wel zo'n beetje. Dat deden we dan met een competitie er streden zo ongeveer 8 teams tegen elkaar. En je raad nooit wel team gewonnen had mijn team natuurlijk :-D.. De taart die we gewonnen hadden smaakte heerlijk!
Vrijdagochtend zijn we dus aangekomen op Sint-Maarten, prachtig eiland om te zien. Ik heb trouwens ook het hoogste puntje van het Koninkrijk der Nederlanden gezien het eilandje Saba. 1 grote rots met een paar huisjes.. Ik ben vrijdag de wal op gegaan, heb daar ff geshopt.. Nog een afmeerborrel gedaan met een paar collega's met hetzelfde dienstvak als mij. Op Sint-Maarten zijn de horloges erg goedkoop en elektra spullen. Heb een horloge gekocht voor debbie, wat verwen ik haar tog weer haha.. Lekker uit eten geweest met een grote groep, was heel gezellig. Zondag ga ik een quad huren en het eiland verkennen, leuke foto's maken. Heb ik al veel gedaan, die krijgen jullie allemaal te zien als ik weer thuis ben.! Nog 130 dagen dan ben ik weer thuis hah, duurt nog ff! Opzich gaat het allemaal best wel snel. In de midterm komen me ouders en me vriend over dat is in oktober. Dus dat komt allemaal goed! Ik mis jullie allemaal, het meest me vriendje natuurlijk en me ouders ;-)..
K ga jullie snel weer schrijven, op naar de volgende haven.. Weer de zee op. Komt allemaal goed!

Dikke kus van Ilse

  • 10 Augustus 2009 - 08:25

    Amanda:

    Hey Ilse,

    Grappig om te lezen dat je de dagen op zee wel lang vindt duren. Gelukkig doe je nog het een en ander. Zo te lezen zijn jullie daar wel erg druk mee. Als je terug komt ben je helemaal getraind in dat soort dingen :) En het kon natuurlijk ook weer niet missen dat jouw team gewonnen heeft. Gelukkig vermaak je je met allerlei dingen en voor je het weet is het oktober! Ben wel onwijs benieuwd naar alle foto's die je gemaakt hebt. Komen er nog een paar op de site? :)

    Ik ga nu twee weken op vakantie naar Tunesië dus mijn reactie's komen iets later.

    Veel plezier verder en meid het zijn nog maar 128 dagen!!!

    Liefs

  • 10 Augustus 2009 - 09:10

    Tanja:

    Heerlijk he, al die eilanden.. En uuh..was je nou op vakantie en moet je af en toe werken..of moet je werken en kun je af en toe relaxen? ;) Het klinkt goed allemaal in ieder geval! Geniet er van, die 130 dagen vliegen vast zo om. Dikke kus, Tan Ps. Debbie is vast heeel blij met haar horloge! Al betwijfel ik of hij meer bling-bling is dan haar tanden zonder beugel! Jemig, henk-jan en ik herkende haar niet eens meteen! :O

  • 20 Augustus 2009 - 18:33

    Elze:

    Hee meisje..
    Hoe is het?!
    Ik heb een poosje niet kunnen reageren want we hadden even geen internet,en ik was ook nog 11dgn op ibiza. Ik heb je ook nog een mailtje gestuurd net, ik weet niet of die aankomt want ik heb hem op je gewone email adres gestuurd...moet je maar even kijken ;-)...ik ben echt jaloers op je wat maak jij mooie dingen mee daar!! Nou over 2 mndjs kun je, je liefje weer in de armen sluiten wat een heerlijk vooruitzicht (en je ouders en Debbie natuurlijk ook!) Nou meid nog 118 dgn, die zijn zo voorbij..Ik ben erg benieuwd naar de foto's. Kun je niet alvast wat op de site plaatsen?!

    Nou meid geniet ervan,
    en kzie je snel! ;-)
    xxx

  • 20 Augustus 2009 - 19:43

    Jasmijn:

    haaai ils!
    thnx voor je kaartje, lief!
    leuk dat je het naar je zinhebt, lekker warm!
    de tijd vliegt wel snel voorbij zeg ik zie ons nog zitten op je afscheidsfeestje, voglende week moet ik alweer naar school!
    ben ook net terug van me surfvakantie echt naar me zin gehad!
    heb je btw ook eenemailaders of niet?

    geniet erlekker van, en succes!!
    bijna al aftellen!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 20 Juni 2009
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 29290

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 31 December 2010

Ivoorkust

28 Juni 2009 - 16 December 2009

Ilse @ Sea

Landen bezocht: