Antiqua - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilse Huizinga - WaarBenJij.nu Antiqua - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilse Huizinga - WaarBenJij.nu

Antiqua

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

23 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Goedemiddag lieve mensen, hier ben ik weer met een berichtje vanuit het mooie eiland Antiqua..
Net weer 12 dagen op zee gezeten, duurde dit keer niet zo heel lang de tijd vloog redelijk snel voorbij! Na 12 dagen wil je wel weer een keertje land zien. In die 12 dagen hebben we nog 1 keer voor anker gelegen bij het eilandje Sint-Eustatius daar mochten we ook de wal op en dat heb ik zker even gedaan. Was helaas niet zo veel te beleven op dat eiland, wel een mooie natuur. Jullie hebben vast wat gehoord over de storm ANNA EN BILL. Toen wij hoorde dat de storm Anna ons kant op kwam zijn we een andere kant opgevaren. We hebben er niet zo veel van gemerkt, de storm anna was al afgenomen. Toen zijn wij ook weer terug gekeerd en hebben we ons reis weer voortgezet. Storm bill, daar hebben we wel wat van gemerkt, veel bewolking en een paar dagen achter elkaar veel regen gehad en onweer. Een hoge deining, achteraf viel het allemaal mee. Gelukkig maar! Op zee hebben ik niet zo heel veel meegemaakt, we hadden afgelopen donderdag een soort van MC-Donalds aan boord, dat hadden ze heel leuk in elkaar gezet zodat het op een Mc-Donalds zou lijken. Daar kregen we ook echt mc-donalds eten. Dat was wel heel gezellig zo'n avondje.. Voor de rest hebben we heel veel patrouille gevaren en helaas nog geen drugs gevangen. Vrijdag zijn we dus aangekomen op Antiqua, de aanloop was heel mooi toen we naar binnen vaarde. K stond op uitkijk, dus heb een paar mooie foto's kunnen maken. K zal binnekort proberen om wat foto's op me hyves te zetten. Internet is niet zo heel snel hier, dus moet k dat in het internetcafe doen. Als ze erop staan dan zal k dat ff laten weten. Vrijdag dus aangekomen op Antiqua niet zo'n heel groot eiland, veel armoede en arme mensen. Vrijdag ben ik naar een strand geweest waar ze een heel leuk strandtentje hadden waar k ook de hele dag gezeten heb met een grote groep. Veel cocktails geronken en lekker wezen zwemmen in de zee. Zaterdag ben ik op safari geweest met 30 man van de boot. We werden opgehaald met een paar jeeps, daar zat je met ze 12e in. Vervolgens zijn we de stad door gereden door allemaal sloppenwijkjes heen. Allemaal huisjes van hout die helemaal verrot zijn. Overal zie je geiten en koeien. Daarna zijn we de jungle in gereden, dat was erg gaaf. Dwars door de jungle heen op overharde wegen, lekker door de modder heen, gigantische gaten zaten in de weg. We zijn nog naar een paar mooie plekken toegereden waar je super mooi uitzicht had over het eiland. Ik heb in ieder geval het hele eiland gezien. Daarna zijn we wezen eten en daarna werden we met een bootje naar een plek op het water gebracht waar we gingen kajakken en snorkelen. Heb een grote rog gezien en een grote schildpad onder water. Was egt heel erg mooi allemaal.. Zondag vandaag dus heb ik de hele dag ge wacht. Ff lekker rustig aan doen, kan ik ook geen geld uitgeven haha.. Op naar de volgende haven.. Doeii Doeii dikke kus en mis jullie allemaal!

Xxx

• 24 Augustus 2009 - 18:43

Nannette:

Klinkt weer leuk wat je allemaal doet! Geef je nou veel geld uit dan? valt toch wel mee? Ben je de dagen al aant aftellen tot je vent komt?
    Hier alles ok, wij gaan ook bijna op vakantie. Lekker 2 weken Tenerife, beetje zon beetje wandelen. Heb er zin in!!
    Veel succes en plezier daar, xxx

• 24 Augustus 2009 - 22:04

Pap Mam En Je Zus:

Gisteren eindelijk live verbinding gehad met de webcam met Ilse.
    Naar zoveel weken is het natuurlijk heerlijk om Ilse live te zien en te horen. Ze zag er goed uit en je kon zien dat ze het goed naar haar zin heeft.Vandaag nog even aan de lijn gehad via de boord telefoon ging weer een week varen naar Bonaire.Oktober komt snel dichterbij en daar verheugen we ons natuurlijk op.Nou op weg naar het volgende eiland erg vervelend al die eilanden bezoeken, maar goed het is je werk toch.

• 29 Augustus 2009 - 08:26

Jan Boute:

Hoi grote nicht van me.

Ik heb net een reaktie gestuurd op je reisverslag van Antiqua maar deze kwam niet op de site. Dus probeer ik het nog eens.Ik vind je reisverslagen heel leuk om te lezen Ilse. Buiten het werk aan boord lijkt het wel een hele lange vakantie in een paradijselijk gebied. De west Indies is natuurlijk prachtig, mooie eilanden en heerlijk weer. Fijn dat je het naar je zin hebt.
    Nog even geduld dan komen je ouders, zus en vriendje Leander, die prachtig piano speelt.
    Ik blijf je resiverslagen volgen en kijk uit naar de volgende. Lieve groetjes van je oom ( en tante Auk natuurlijk)

• 31 Augustus 2009 - 09:23

Amanda:

Hey meissie,

Allereerst bedankt voor je kaart. Erg leuk

Je maakt weer wat mee jij. Nu weer een storm. Wat wordt het volgende? :) Het is een beetje een late reactie maar ik ben dinsdag terug gekomen van Tunesië en was er nog niet aan toe gekomen. Maar beter laat dan nooit toch.
    Het is soms ook wel goed om gewoon lekker op de boot te blijven en niks uit te geven haha. Goed om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt en dat je je nog steeds vermaakt. De MC-Donalds heb je in ieder geval niet lang hoeven missen haha.
    Het getal van het aantal dagen dat je terug komt bestaat al bijna uit 2 cijfers :)
    Meis geniet ervan en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal.

Liefs xxx