Bonaire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilse Huizinga - WaarBenJij.nu Bonaire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilse Huizinga - WaarBenJij.nu

Bonaire

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

02 September 2009 | Nederland, Amsterdam

Haai mensen van het goede leven!

Hier ben ik weer met het volgende reisverslag vanuit het mooie eilandje Bonaire. Bonaire is het 2de grootse eiland van Aruba en Curacao.. Het eiland staat bekend om goed te kunnen duiken. Het staat op de 3de plaats van de wereld om te kunnen duiken.

De dagen op zee waren niet zo heel boeiend, heb niet zo veel meegemaakt.. Beetje patrouille wezen varen, weinig scheepvaart tegen gekomen. We hebben wel een oefening gehad met de USS Doyle een Amerikaans fregat. Daar hebben we mee bevoorraad. Ging allemaal erg goed dit keer. K stond daar als telefonist, dan heb je communicatie met de brug en de technische centrale, k moet dan doorgeven wat er allemaal gebeurt.

Maandagochtend aangekomen op Bonaire. Jullie raden nooit wie de Hr.Ms Amsterdam heeft binnengevaren van 167 meter lang en 24m breed. De enige echte Matroos HUizinga ;-).. Dat was echt een hele leuke ervaring, als takanboeker komt dat eigenlijk nooit voor dat je als havenroerganger mag zitten. Dat was best wel stoer haha!

Wat heb ik allemaal gedaan. Het is natuurlijk weekend voor ons in nederland is iedereen aan het werk en ik vier me weekend op Bonaire. Maandag heb ik de wacht gehad, toen moet ik voor het eerst aan de valreep staan. Daar moet je de mensen in de gaten houden die van boord gaan en komen. Ik heb de geus naar beneden gehaald met zonsondergang. Me wacht was niet zo boeiend. Er kwamem s'avonds nog wat van die toeristen die een rondleiding wilden over het schip heen. K vragen aan de officier van de wacht of dat mocht, dat was goed. Toen ben ik nog een rondleiding gaan geven over het schip heen. Zo was de avond snel om..Dinsdag ben ik voor het eerst wezen duiken, de eerste duik die je maakt noemen ze een discovery duik. Dat was echt super gaaf, wil het zeker nog een paar keer gaan doen. Ik ben niet zo heel diep geweest zo'n 10 meter. K wou wat verder gaan maar k werd tegengehouden. Heb heel wat mooie visjes, koraal, kreeft en andere soorten onderwaterbeesten gezien. Daarna zijn we met de hele duikgroep wat gaan drinken en eten. S'avonds naar een kroegje geweest, daar heb ik nog de captain van een KLM vliegtuig gesproken was wel grappig.. Voor de rest was het heel rustig op Bonaire, geen discotheken hadden ze daar. Plaatselijk kroegje was ook heel gezellig. Woensdag vandaag ga ik niet zo veel doen, ik ga zo lekker op het strand liggen en vanavond ergens een hapje eten. Beetje eiland verkennen. Morgen weer vroeg op, helaas.. Maar we zijn de aankomende week maar 4 dagen op zee en dan komen we bij een super haven, waar k denk ik teveel geld ga uitgeven haha.. Op naar de volgende haven!

IK mis jullie allemaal!

Hele dikke kus van matroos Ilse..

  • 04 September 2009 - 08:43

    Erwin H Aka Papa:

    Als je meer foto's wilt uploaden moet je even bij mijnalbum.nl een account aanmaken.
    Leuk!!

    Gr collega van papa

  • 05 September 2009 - 09:29

    Amanda:

    Hey meis,

    Leuk die foto's. En toch leuk dat je een vriend bij je hebt :) Alleen jammer dat die dan nergens mee naar toe kan :( Nee echt leuk. Mooi dat je het nog steeds naar je zin hebt. Lachen dat jij het schip mocht binnenvaren haha. Die ervaring nemen ze je niet meer af. Je hoeft ook niet elke avond naar de disco :) Dan maar de volgende haven onveilig maken haha.

    Geniet ervan
    Dikke kus

    ps. bedankt voor je kaartje. Erg leuk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 20 Juni 2009
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 29291

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 31 December 2010

Ivoorkust

28 Juni 2009 - 16 December 2009

Ilse @ Sea

Landen bezocht: